بهترین فضا برای قرار دادن تلویزیون در خانه کجاست؟

دوشنبه 15 بهمن 1397
8:44
merdas

تلویزیون‌ها یکی از وسایل سرگرم کننده و پر کاربرد در خانه هستند و تقریبا می توان گفت در هر خانه ای حداقل یکی از انواع آن وجود دارد. اکثر افراد بعد از اینکه از سر کار به خانه بر می گردند تایم زیادی صرف تماشای تلویزیون می کنند که به همین دلیل، قرار دادن تلویزیون در جای مناسبی از خانه اهمیت زیادی دارد.

به کمک تلویزیون ، نقطه کانونی ایجاد کنید

یکی از راه‌های استفاده از این وسیله در دکوراسیون منزل ؛ ایجاد نقطه کانونی است به صورتی که تلویزیون در انتهای فضا قرار داشته باشد و سایر اجزا در اطراف و موازات آن قرار بگیرند. چیدمان مناسب تلویزیونتان گاهی می تواند تبدیل به چالش شود و به درستی در فضا قرار نگیرد این موضوع بستگی به فضای خانه، ارتفاع دیوارها و نوع دکوراسیون دارد.

  • اگر برای قرار دادن تلویزیونتان از میز برای زیر آن استفاده می کنید باید در نظر داشته باشید که میز، به خوبی با دکوراسیون هماهنگ باشد و از طرفی فضای زیادی اشغال نکند مگر اینکه بخواهید از میز‌های چند کاره استفاده کنید.
  • می توانید آن را در جلوی یکی از دیوار‌ها قرار دهید و رو به روی آن از یک کاناپه استفاده کنید و اطراف را با مبل‌های تکی پر کنید. باید دقت کنید تا دیوار پشت آن به اندازه کافی پهنا داشته باشد.
  • در اطراف آن گلدان یا یک دکوری قرار دهید تا زمانی که چشمتان خسته شد به اطراف کنید اما این در این مورد نباید زیاده‌روی کنید چون نتیجه معکوس دارد و باعث خستگی بیشتر چشم‌ها می شود.

در هر فضایی از تلویزیون استفاده نکنید

تلویزیون

معمولا خانواده در ساعاتی از روز کنار یکدیگر جمع می شوند و تلویزیون نگاه می کنند، پس به نظر می آید منطقی‌ترین فضا برای استفاده ازآن، اتاق نشیمن است. اتاق پذیرایی نمی تواند انتخاب ایده آلی برای قرار دادن لوازم صوتی تصویری باشد چون به جای ارتباط و معاشرت با مهمانان تمام توجهات به سمت این مسایل معطوف می گردد. همین طور در اتاق ناهار خوری نیز بهتر است از این وسیله استفاده نشود. امروزه فضای اکثر خانه‌ها اجازه چنین تفکیکی را نمی دهد و فضای پذیرایی و نشیمن با هم ادغام شده است که در این چنین فضایی به ناچار، تلویزیونمحوریت اصلی بوده و بهتر است طوری قرار گیرد که نزدیک به دیوار باشد و زاویه دید بسیاری را تحت پوشش قرار دهد چون اگر در جایی نامناسب قرار گیرد فضا را از حد عادی کوچکتر نشان می دهد.

بهترین ایده برای استفاده از تلویزیون در فضای کوچک

به طور کلی چیدمان در فضاهای کوچک، دقت خاصی می خواهد و باید از وسایل با کاربردهای بیشتر استفاده شود. برای چیدمان تلویزیون در این فضاها نیز ایده‌هایی وجود دارد که می تواند کارساز باشد.

یکی از راه حل‌ها برای سالن‌های کوچک، نصب کردن آن روی دیوار است. با این کار، شما تلویزیون را عقب‌تر قرار داده اید که به همین دلیل فضای شما بزرگ‌تر دیده می شود. از طرفی احتیاج به استفاده از میز در زیر آن ندارید و به جای آن می توانید از کتابخانه‌های کوچک یا میز‌های دکوری استفاده کنید. در این خانه‌ها بهتر است از تلویزیونی با صفحه‌های بزرگ‌تر از معمول استفاده نکنید چون صفحه نمایشگر خانگی شما با ابعاد فضای خانه ارتباط مستقیمی دارد. در فضاهای کوچک نمی توانید از تلویزیون با صفحه‌های بزرگ استفاده کنید چون این کار هم به چشمهایتان آسیب می زند و هم فضای زیادی از سطح دیوار را اشغال می کند و وسعت دیدتان را کاهش می دهد.

تلویزیون

و در آخر، نکته مهمی که وجود دارد این است که تلویزیون‌ها را جلوی منبع نوری قرار ندهید چون به مرور زمان باعث آسیب دیدن چشم‌‌ها می شود ولی اگر به دلیل فضای کم مجبور به قرار دادن آن در جلوی پنجره بودید حتما از پرده ضخیم استفاده کنید. همین طور حرارت زیاد باعث آسیب زدن به تلویزیون می شود به همین دلیل از قرار دادن آن در کنار شوفاژ و منبع‌‌های حرارتی خودداری کنید اما اگر باز هم به هر دلیلی جایی که در نظر دارید نزدیک منبع حرارتی مانند شومینه است باید از عایق‌‌های حرارتی مناسب استفاده کنید.


[ بازدید : 556 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به merdascarpet است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]