با آینه‌ها جادو کنید!

پنجشنبه 27 دی 1397
10:52
merdas

آینه وسیله ای پرکاربرد است که در قسمت‌های مختلف خانه استفاده می شود ولی به جز کاربرد آن نقش زیبایی زیادی دارد و می تواند به عنوان یک عنصر مستقل برای تزئین دکوراسیون استفاده شود. همین طور بازی با ابعاد آینه و تغییر در محل نصب آن فضای را تغییر می دهد و می تواند در بزرگ و کوچک بودن خانه اثرگذار باشد.

  1. در تزئین دکوراسیون ، خطای دید ایجاد کنید

اگر خانه شما به اندازه کافی بزرگ نیست یا نور طبیعی زیادی ندارد یکی از راه‌هایی که می توانید در طراحی دکوراسیون از آن کمک بگیرید استفاده از آینه است. آینه‌ها با انعکاس نور به فضا عمق بیشتری می دهند و خانه را از حالت واقعی بزرگ‌تر نشان می دهند البته این کار نیز ترفند‌هایی دارد و شما هرگز با آینه‌های کوچک نمی توانید به این موضوع برسید. استفاده از آینه قدی در نمای ورودی خانه یا قسمتی از اتاق، فضا را منعکس می کند و مخاطب در لحظه ورود دچار اشتباه دید می شود اما این آینه‌ها تنها یک یا دو بار می توانند تکرار شوند. از طرفی اگر آینه‌ها را رو‌به‌روی پنجره قرار دهید باعث می شود مانند یک پنجره جدید عمل کنند و با انعکاس فضای بیرون خانه را دلبازتر می کنند.

  1. تزئین دکوراسیون با آینه

تزئین دکوراسیون

آینه‌هایی با ابعاد کوچک یکی از راه‌های ایجاد دکوراسیونی متفاوت است. کافیست قاب دور آینه‌ها را با وسایل خانه هماهنگ کنید که این هماهنگی می تواند هم از نظر جنس قاب باشد،‌ هم از نظر رنگ. مثلا اگر در تزئین دکوراسیونخانه خود از چوب استفاده کرده اید از آینه‌هایی با قاب چوبی استفاده کنید. شکل آینه‌ها در زیبایی دید تاثیر دارد و انواع آینه‌های گرد، بیضی، مربع و … برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. آینه‌های کوچک دید فضا را افقی می کنند که به همین دلیل در زیبایی دیوارهایی با بلندی نامتعارف و یا راهرو‌ها که عرض باریکی دارند و دیوارها به هم نزدیک هستند نقش زیادی دارند.

  1. دیواری از آینه

راه دیگری که در تزئین دکوراسیون موثر است استفاده از تکه‌های کوچک و یکسان آینه است که به طور منظم و بدون قاب روی دیوار نصب شده اند. این آینه‌ها نمایی هنری ایجاد می کنند ولی بهتر است یک یا دو دیوار را به این شکل در بیاوردید در غیر این صورت فضا آشفته می شود. خانه شما شبیه کاخ‌ها و بناهای قدیمی با آینه کاری‌های زیاد می شود.

  1. سقف‌ها جای خوبی برای آینه‌ها هستند

تزئین دکوراسیون

قبل از هرچیزی باید بدانید این کاری نیست که خودتان انجام دهید چون ممکن است خطر ساز شود باید از طراحان داخلی و متخصصین کمک بگیرید و همین طور آینه‌هایی با وزن کمتر انتخاب کنید. اما برسیم به اصل مطلب، ایده استفاده از آینه در سقف بسیار جالب و منحصر به فرد است که علاوه بر زیبایی، نور محیط را به تعادل می رساند. با استفاده از آینه‌های یک تکه و بزرگ دکوراسیون فضا مدرن می شود و اگر آینه‌های کوچکی به کار ببرید فضایی سنتی ایجاد کرده اید.

  1. همه چیز را پشت آینه‌ها مخفی کنید

آینه‌ها فضای خوبی برای پنهان کردن قسمت‌هایی از خانه هستند، استفاده از آینه‌های یک تکه روی درب ورودی اتاق‌ها و یا ستون‌ها کمک می کند تا واقعیت فضا پنهان شود و آینه به صورت یک عنصر مجزا جلوه کند. در اتاق خواب‌های کوچک که کمد دیواری هم دارند بهترین ایده استفاده از آینه برای درب کمد دیواری‌هاست که فضای شما را بزرگ و کمد‌ها را مخفی می کند.

  1. آینه‌ها صادق هستند

آینه‌ها واقعیت فضا را منعکس می کنند و همه چیز را به درستی نشان می دهند پس مهم است دقت کنید از آینه‌های موج دار استفاده نکنید چون زیبایی را از بین می برند و با هربار نگاه کردن به آن حسی بدی پیدا می کنید. همین طور رنگ آینه‌ها در واقعیت دید تاثیر دارند و بهتر است بیش از حد از آینه‌های رنگی استفاده نکنید.

  1. به کمک آینه نقطه کانونی بسازید

از آنجایی که آینه‌ها توجه زیادی به خود جلب می کنند به راحتی می توانند برای ایجاد یک نقطه کانونی مورد استفاده قرار بگیرند. ترکیب آینه با دیوار، استفاده برای فضای بالای شومینه، گذاشتن آینه رو‌به‌روی میز ناهار خوری،‌ قرار دادن روی کنسول‌ها و … همه از ترفند‌هایی هستند که باعث ایجاد نقطه کانونی می شوند که می توان سایر وسایل را حول آن چیدمان کرد.


[ بازدید : 330 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به merdascarpet است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]