آیا توستر‌ها جزء وسایل ضروری آشپزخانه هستند؟

سه شنبه 9 بهمن 1397
9:05
merdas

علم و تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و بشر در هر زمینه ای که بتواند از آن استفاده می کند به طوری که هر روز وسیله ای طراحی می شود که یک وظیفه جدید به عهده دارد و انجام امور را سریع‌‌تر و راحت‌‌تر می کند. این موضوع در مورد لوازم آشپزخانه نیز صدق می کند و متخصصان همواره در تلاش برای طراحی وسایلی کاربردی و بی خطر برای پخت و پز هستند. توستر‌ها خصوصا آون توستر‌ها از وسایلی هستند که چندسالیست رواج زیادی پیدا کرده اند و به وسیله ای کاربردی در آشپزخانه تبدیل شده اند. اما آیا وجود آن‌ها در آشپزخانه ضرورتی دارد؟ با شناخت بیشتر توستر می توانید تشخیص دهید که برای چه کاربردهایی می توانید از آن‌ها استفاده کنید و ضرورت آن‌ها در دکوراسیون آشپزخانه چقدر است.

توستر ساده

توستر‌ها وسایلی هستند که برای تست کردن، گرم کردن و یخ زدایی نان‌ها از آن استفاده می شود. توستر ساده بیشتر برای نان‌های فرنگی کاربرد دارد اما در نسل‌های جدید‌‌تر آن‌‌، ترکیبی از فر برقی و توستر ایجاد کرده اند که کارایی آن‌ها را بیشتر کرده است. یکی از مزایای توستر‌های ساده، حجم کم آن‌هاست که فضای زیادی در آشپزخانه اشغال نمی کند اما همچنان کارایی زیادی ندارند و از آن‌ها برای گرم کردن چیزی به جز نان نمی توان استفاده کرد.

این محصولات به کمک اشعه مادون قرمز که البته خطری برای انسان ندارد، نان را گرم می کنند. به این طریق که در بدنه آن‌ها از سیم نیکروم استفاده می شود که با روشن کردن توستر ، از طریق فن مخصوص گرما ایجاد می شود. توستر‌ها با عمق‌های متفاوتی طراحی می شوند و در بعضی از مدل‌های آن سینی در زیر نان گذاشته شده تا بعد از تست کردن خورده‌های نان آن جا جمع شود و تمیز کردن آن ساده‌‌تر شود. توستر‌های امروزی تایمر دارند و درجه حرارت آن‌ها قابل تنظیم است. نکته ای که در مورد توستر‌ باید در نظر داشته باشید این است که حرارت آنها ممکن است ویتامین‌های مفید نان را از بین ببرد و تنها نشاسته در آن‌ها باقی بگذارد.

آون توستر

توستر

ترکیب توستر با فر‌های برقی، آون توستر‌ها را ایجاد کرده است که کارایی آن‌ها را افزایش داده و برای پخت و پزهای ساده نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. آون توستر‌ها بر خلاف ماکروفر‌ها کارایی ساده ای دارند و به راحتی قابل استفاده هستند و شاید قیمت مناسبشان در مقایسه با انواع فر‌ها اصلی‌‌ترین مزیت آن‌ها محسوب شود. در آون توستر‌ها برای ایجاد گرما معمولا از المنت‌هایی در پایین و در بالای آون استفاده می شود که کارکرد پیچیده ای ندارند.

در نمونه‌هایی از آون توستر تنظیماتی برای پخت و پز نیز در نظر گرفته شده است که قادرند دمایی برابر ۳۰۰ درجه سانتی گراد ایجاد کنند اما بیشتر آن‌ها تنها برای گرم کردن غذای کوچک،‌ آب کردن پنیر،‌ تست کردن شیرینی‌ها و … مناسب هستند. آون توستر‌ها جایگزین خوبی برای فر‌ها هستند و چون با برق کار می کنند دیگر نیازی به لوله کشی گاز ندارند از طرفی دسترسی راحتی دارند چون به صورت تو کار یا رومیزی استفاده می شوند. شاید برقی بودن آن‌ها شما را برای هزینه‌های برق نگران کند،‌ درست است که مصرف زیادی دارند اما چون دفعات و زمان استفاده از آن‌ها کم است تاثیر زیادی روی قبض برق نمی گذارند. آون توستر‌ها کارایی زیادی دارند اما اگر بخواهید از آن‌ها تنها برای گرم کردن نان استفاده کنید بهتر است از خرید خود صرف نظر کنید چون به صرفه نیستند.

خلاقیت در طراحی توستر‌ها

توستر

نمونه‌هایی از توستر‌های ساده و آون توستر‌ در بازار موجود است که به طور خلاقانه ای با سایز اجزا آشپزخانه ‌‌ترکیب شده اند و کارایی بیشتری ایجاد کرده اند و اگر می خواهید صبحانه خود را سریع‌‌تر آماده کنید به سراغ این نمونه‌ها بروید. مزیت اصلی این وسایل جدید کم کردن وسایل آشپزخانه است چون شما می توانید در یک فضا از توستر وچای ساز یا نیمرو پز در کنار هم استفاده کنید.


[ بازدید : 536 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به merdascarpet است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]