نگاهی خاص‌تر به دکوراسیون داخلی منزل داشته باشیم

چهارشنبه 26 دی 1397
11:05
merdas

همه ما پس از گذراندن یک روز شلوغ احتیاج به آرامش داریم و وقتی به خانه می رسیم، می خواهیم تجدید قوا کنیم و در محیطی زیبا و آرام وقت خود را سپری کنیم از این جهت دکوراسیون داخلی منزل و چیدمان اثاثیه اهمیت بسیار زیادی دارد. خانه اکثر افراد در مناطق مختلف چیدمان و سبک شبیه به همی دارد اما بعضی افراد از دکوراسیونمتفاوت برای خانه خود استفاده کرده اند که گاهی ظاهر کمی عجیب و متفاوت دارد. این دکوراسیون‌ها گاهی برای راحتی بیشتر ما تعبیه می شوند و گاهی فقط جنبه زیبایی دارند.

استفاده از وسایل نامتعارف در دکوراسیون داخلی منزل

یکی از این شیوه‌های متفاوت در زمینه دکوراسیون داخلی منزل استفاده از وسایل نامتعارف در طراحی اجزای خانه و دکوراسیون است. وسایلی که شاید برای استفاده در منزل طراحی نشده اند و کارایی دیگری دارند. گاهی از خود این وسایل در دکوراسیون استفاده می شود و گاهی تنها از ظاهر آن‌ها الگو برداری می کنند.

راه دیگری که طراحان داخلی به آن توجه ویژه ای می کنند،‌ دور شدن از ظاهر واقعی اجزا و ترکیب آن‌ها با وسایل دیگر است. این راه کمک می کند تا هر جزء کارایی خود را داشته و در کنار آن ظاهری متفاوت با اصل خود داشته باشد. مثلا طراحی میز ناهار خوری به شکل تاب یکی از این نمونه طراحی‌هاست که احتمالا هدف طراح،‌ داشتن وسلیه ای برای بازی در وسط اتاق ناهار خوری نبوده است و تنها با این کار ظاهری متفاوت به آن داده است.

دکوراسیون داخلی منزل با اجزای متحرک

داشتن وسایل متحرک در دکوراسیون داخلی منزل مانند مبل‌ها و سرویس‌های خواب شاید خیلی عجیب نباشند،‌ امروزه سرویس خواب‌های تاشو به وفور دیده می شوند اما شاید ایده دیوارهای متحرک کمی تازه به نظر برسد. این دیوارها به صورت پیش ساخته آماده می شوند و در قسمتی از خانه قرار می گیرند. دیوار اتاق نشیمن را در نظر بگیرید که تلویزیونی روی آن قرار دارد حالا تصور کنید به راحتی می توانید دیوار را بچرخانید و سمت دیگر آن را ببینید. گاهی این دیوارها را می توان با دیوارهای چوبی یا شیشه ای جایگزین کرد که نقش زیادی در مدرن شدن فضا دارد.

استفاده متفاوت از فضا

دکوراسیون داخلی منزل

چیزی که ما از دکوراسیون داخلی منزل می دانیم خیلی متفاوت از دکوراسیون‌های رایج در جامعه نیست،‌ اما چیدمان‌هایی عجیب و استفاده‌هایی نامتعارف از فضا وجود دارد که توجه زیادی به خود جلب می کند و از طرفی می تواند ایده ای برای استفاده از فضاهای دور از ذهن باشد. خانه ای دوبلکس را در نظر بگیرید و تصور کنید هر یک از این پله‌ها تبدیل به کشو شوند و در کنار این موضوع که همچنان کاربرد خود را به صورت پله حفظ کرده اند با استفاده بهینه از فضا کاربرد دیگری نیز پیدا کنند.

طرح‌های خاص

یکی از راه‌های ساده‌تر و ارزان برای داشتن دکوراسیونی متفاوت استفاده از کاغذ دیواری‌ها و یا استیکر‌های سه بعدی است. این طرح‌های سه بعدی برای استفاده در دیوارها ایده‌هایی منحصر به فرد هستند و در کفپوش خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. هرچند که ممکن است این ایده خیلی خاص به نظر نرسد و استفاده از استیکرها و کاغذ دیواری‌ها امری رایج باشد ولی طرح‌هایی متفاوت وجود دارند که همه از آن‌ها استقبال نمی کنند و کمی عجیب هستند.

وسایلی با ظاهر عجیب در دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل

راه دیگری که به شما در این زمینه کمک می کند استفاده از وسایل با ظاهری عجیب است. این وسایل کاربرد متفاوتی ندارند و فقط ظاهر آن‌ها تغییر کرده است و بیشتر جنبه تزئینی دارند. ممکن است به نظر استفاده از این وسایل در تمام خانه کمی تکراری و خسته کننده باشد اما به هر حال افرادی هستند که به این مدل‌ها علاقه دارند.

وسایلی با کارایی بیشتر

با کوچک شدن خانه‌ها این ایده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از وسایلی که از همان ابتدا برای چند کار تعبیه شده اند تا در فضایی کوچک‌تر کارایی بیشتری ایجاد کنند. این وسایل دیگر خیلی متفاوت و عجیب به نظر نمی رسند ممکن است در خانه‌های بسیاری از آن‌ها استفاده شود اما به هر حال در نوع خود خاص ومتفاوت هستند.

دکوراسیون‌هایی با این ویژگی‌ها شاید سلیقه عمومی مردم نباشد اما افراد زیادی خانه‌های خود را کمی متفاوت طراحی می کنند که گاهی این تغییر دکوراسیون تنها برای استفاده بیشتر از فضا در نظر گرفته می شود و گاهی فقط برای تغییر ظاهر فضا کاربرد دارند. چیزی که به نظر می رسد با مروز زمان نمای داخلی خانه‌ها در حال تغییر است و شاید سال‌های آینده طراحی داخلی خانه به شکل امروزی نباشد و چیزی که امروز به چشم ما عجیب میاد،‌ دکوراسیونی کاملا رایج در آینده باشد.


[ بازدید : 163 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به merdascarpet است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]