دکوراسیون منزل عروس برای خانه کوچک

يکشنبه 23 دی 1397
10:39
merdas

دکوراسیون منزل عروس

چیدمان دکوراسیون منزل عروس

ازدواج و شروع زندگی مشترک یکی از خاطره انگیزترین و شیرین ترین اتفاقات زندگی است اما عروس و داماد پیش از رفتن به خانه بخت کارهای مهمی دارند که اگر از برگزاری جشن عروسی صرف نظر کنیم، تهیه ی مسکن، خرید جهیزیه و در نهایت طراحی دکوراسیون منزل عروس و داماد از مهم ترین کارهایی هستند که باید قبل عروسی انجام شوند.

همانطور که می دانید، زوج های کمی پیدا می شوند که از همان روز اول در خانه های بزرگ زندگی کنند و اکثر تازه عروس ها و داماها زندگی خود را از یک آپارتمان کوچک شروع می کنند. به همین علت، خرید جهیزیه و وسایل خانه و مهم تر از آن طراحی دکوراسیون منزل عروس باید با دقت و وسواس خاصی انجام شود تا اولین خانه ای که تجربه زندگی مشترک در آن شروع می شود به فضایی زیبا، شیک و دلپذیر تبدیل شود. پس اگر در شرف ازدواج هستید، به لیست بلند بالای کارهایی که باید انجام بدهید، آشنایی با اصول زیبایی شناختی دکوراسیون منزل و شناخت راهکارهای استفاده بهینه از فضا را هم اضافه کنید! البته لازم نیست نگران باشید، چون در این مطلب به صورت مختصر و مفید، شما را با این اصول و راهکارها آشنا خواهیم کرد.

انتخاب رنگ دکوراسیون منزل عروس

ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل عروس اهمیت زیادی دارد. اولین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید، این است که رنگ ها باید طوری انتخاب شوند که حس طراوت و شادابی را در محیط خانه به جریان بیاندازند. رایج ترین رنگ برای دکوراسیون داخلی منزل عروس، رنگ سفید است. منزل نوعروسان با پرده های تور سفید، روتختی های سفید و حتی مبلمان سفید، جلوه بیشتری دارد. برای یک طراحی خلاقانه می توانید ترکیبی از رنگ سفید و دیگر رنگ ها را برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید فرش انتخاب کنید.

اگر به دلایل مختلف دوست ندارید از رنگ سفید استفاده کنید، رنگ های ملایم و شاد جایگزین مناسبی هستند. برای بزرگتر به نظر رسیدن خانه بهتر است یک یا دو رنگ غالب برای دکوراسیون منزل در نظر بگیرید. فراموش نکنید که رنگ های مات در مقایسه با رنگ های شفاف و براق باعث کوچکتر به نظر رسیدن فضا می شوند پس بهتر است از رنگ های مات روشن و در زمینه استفاده شود.

انتخاب مبلمان مناسب منزل عروس

دکوراسیون منزل عروس

همانطور که می دانید، استفاده از مبل‌های بزرگ و جاگیر در خانه های کوچک به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. پس بهتر است سراغ مبلمانی بروید که از نظر اندازه با متراژ اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن شما همخوانی دارد و به دلباز شدن محیط کمک می کند. با طراحی‌های متنوع و گسترده‌ای که امروزه در زمینه مبلمان و دکوراسیون وجود دارد، قطعا می‌توانید مبلمان ظریف و زیبایی متناسب با فضای منزل پیدا کنید. سعی کنید سراغ مبلمان و کاناپه های کوچک تر و جمع و جورتر بروید، خصوصا مبلمان و کاناپه هایی که یا بی دسته هستند و یا دسته های ظریف و کوچکی دارند. یک دست مبلمان راحتی شیک و مدرن و یا یک دست مبلمان ال، گزینه های مناسبی به نظر می رسد. درضمن بد نیست از چند کوسن رنگی برای جلوه بخشیدن به مبلمان و دکوراسیون منزل کمک بگیرید.

انتخاب فرش جهیزیه برای دکوراسیون منزل عروس

اغراق نیست اگر بگوییم فرش، قلب خانه ی ما ایرانی هاست و یکی از اجزای اصلی دکوراسیون است که به خانه گرما و انرژی می دهد. خوشبختانه در چند سال اخیر انواع فرش های ماشینی زیبا و با کیفیت در بازار تولید و عرضه می شوند که در مقایسه با فرش های دستباف قیمت بسیار کمتری دارند و با نیازهای زندگی مدرن و امروزی کاملا سازگار هستند. برای انتخاب فرش در قدم اول باید اندازه ی آن را متناسب با متراژ اتاق موردنظر انتخاب کنید. قالیچه ها و فرش های کوچک تر با رنگ بندی روشن برای فضاهای کوچک ایده آل هستند. اگر تصمیم دارید از فرش ماشینی مدرن در دکوراسیون منزل استفاده کنید، به یاد داشته باشید که طرح های هندسی خلوت و منظم برای خانه های کوچک مناسب تر هستند. حتما به تناسب رنگی فرش با مبلمان و سایر وسایل خانه دقت کنید.

انتخاب پرده برای منزل عروس

دکوراسیون منزل عروس

پرده ها علاوه بر پوشاندن پنجره ها برای کنترل نور و حفظ حریم خصوصی، در نمای کلی دکوراسیون داخلی خانه نقش مهمی ایفا می کنند. پرده از مهم ترین عناصر چیدمان منزل است که برای انتخاب آن باید به عوامل زیادی مثل جنس و بافت، طرح و رنگ و حتی مدل آن توجه کنید. برای فضای رسمی خانه مثل اتاق پذیرایی، پارچه های ابریشمی یا مخمل مناسب هستند. البته برای این فضاها می توانید از ترکیب پارچه های ساتن و نخ یا ابریشم طبیعی و مصنوعی هم استفاده کنید. برای فضاهای غیررسمی خانه مثل اتاق خواب یا اتاق نشیمن سراغ پارچه های کتان و مخمل بروید. برای پرده آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی بهتر است از پارچه های نخی استفاده کنید چون این جنس پرده حس لطافت و پاکیزگی را در محیط منعکس می کند.

تزئینات دکوراسیون منزل عروس

وسایل تزیینی و یادگاری مثل تابلوهایی با عکس عروسی، مجسمه های زیبا، آباژور، شمع های عطری، تابلوهای نقاشی و … برای تکمیل دکوراسیون منزل ضروری هستند و محیط خانه را گرم تر و صمیمی تر می کنند البته به شرط اینکه در استفاده از آنها اغراق نکنید! فراموش نکنید دکوراسیون منزل با وسایل ساده و زیبا همیشه طرفداران زیادی دارد چون علاوه بر شیکی و زیبایی، مقرون به صرفه هم هست. در ضمن برای خرید وسایل دکوری حتما به سبک دکوراسیون خود توجه کنید. طبیعتا تزئیناتی که در دکوراسیون منزل سنتی کاربرد دارد برای دکوراسیون مدرن کاربردی نخواهد داشت.

و نکته ی پایانی اینکه سبک دکوراسیون خانه کاملا به سلیقه ی عروس و داماد و سبک زندگی آنها بستگی دارد اما رعایت اصول کلی می تواند علاوه بر زیبایی باعث راحتی و آرامش شما شود و خاطره ای فراموش نشدنی از اولین خانه ای که زندگی مشترک را در آن شروع کرده اید در ذهن شما حک خواهد کرد.


[ بازدید : 157 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به merdascarpet است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]