دکوراسیون سرویس بهداشتی را فراموش نکنید

چهارشنبه 5 دی 1397
9:06
merdas

سرویس بهداشتی‌ها از فضاهای مهم خانه هستند که خیلی اوقات دکوراسیون آن‌ها نادیده گرفته می شود اما این موضوع را دست کم نگیرید،‌ اگر می خواهید خانه ای با دکوراسیون زیبا داشته باشید باید حواستان به همه جای خانه باشد. جدای از این که تمیزی در سرویس بهداشتی حرف اول را می زند اما ظاهری مرتب و آراسته در دکوراسیون سرویس بهداشتی بسیار مهم است. بیایید نگاهی به راه کارهایی برای ایجاد فضایی درست و زیبا در سرویس بهداشتی بیاندازیم.

فضای کوچک

یکی از نگرانی‌ها، در مورد فضای کوچک سرویس بهداشتی و ادغام آن با حمام است. از آنجایی که آپارتمان‌ها هر روز کوچک تر می شوند بالطبع این موضوع روی تک تک فضای خانه تاثیر می گذارد به طوری که در بسیاری از آپارتمان‌ها حمام و سرویس بهداشتی در یک فضا قرار دارند. یکی از چالش‌هایی که در این سرویس‌ها وجود دارد خیس شدن تمام محیط در هنگام دوش گرفتن است که در فرد دیگر باعث احساس ناخوشایندی می شود. راهکاری مفیدی که در این زمینه وجود دارد استفاده از شیشه‌های ضد ‌آب است. ‌این شیشه‌ها به خوبی طراحی شده اند تا فاصله ای در این فضا ایجاد کنند و هنگام حمام آب به قسمت روشویی و کمد آن نرسد. خوبی استفاده از این شیشه‌ها در دکوراسیون سرویس بهداشتی ،‌ قطر کم آن‌هاست که به همین دلیل فضای زیادی اشغال نمی کند. البته اگر می خواهید هزینه ای کمتر کنید می توانید به سراغ پرده‌های مخصوص و ضد آب بروید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

تاثیر رنگ در دکوراسیون سرویس بهداشتی

رنگ‌ها تاثیر گذاری زیادی دارند که از آن‌ها در دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز می توان کمک گرفت. اگر سرویس بهداشتی بزرگی دارید مسئله فرق می کند و محدودیتی ندارید اما در سرویس‌های کوچک اینطور نیست. مهم نیست که فضای شما تا چه حدی کوچک است کافیست به سراغ رنگ‌های روشن ملایم بروید تا ظاهر فضا خیلی کوچک به نظر نرسد.

تناسب را رعایت کنید

در زمینه وسایل بهداشتی مانند روشویی، کابین حمام، کمد‌ها، شیرآلات و … تنوع زیادی در بازار وجود دارد اما شما باید بسته به فضایی که دارید آن‌ها را تهیه کنید. بنابراین ابعاد فضایتان را در نظر بگیرید و با دقت انتخاب کنید. در این زمینه روشویی‌ها، کابین‌های کوچک و کم جا نیز برای سرویس‌های کوچک وجود دارد.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

از فضای عمودی کمک بگیرید

اگر احساس می کنید فضای شما خیلی کوچک است می توانید از دیوار‌ها کمک بگیرید. به جای استفاده از روشویی‌های کمد دار،‌ از روشویی‌هایی استفاده کنید که در دیوار نصب می شوند این موضوع در مورد شیرآلات نیز صدق می کند و می توانید آن‌ها را بر روی دیوار نصب کنید.

کاربرد آینه در دکوراسیون سرویس بهداشتی

آینه عنصری واجب و غیر قابل حذف در سرویس بهداشتی است که کاربرد‌های زیادی دارد. یکی از این کاربرد‌ها، تهیه آینه ای است که کمدی کوچک در پشت آن قرار دارد؛ بدینوسیله مسواک، ‌شانه و .. در پشت آینه‌ها مخفی می شوند که این موضوع کمک می کند تا فضا آشفته نشود. در سرویس بهداشتی‌های کوچک، آینه‌ها نقش پررنگ تری پیدا می کنند،‌ استفاده از آینه‌های با اندازه بزرگ، فضا را بزرگ تر نشان می دهد.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

از تهویه مناسب استفاده کنید

بعضی از سرویس بهداشتی‌ها پنجره ای کوچک دارند و بعضی اصلا پنجره ندارند در هر صورت در نظر گرفتن تهویه مناسب برای سرویس بهداشتی‌ها موضوعی مهم است که در سلامت افراد خانواده بسیار موثر است. بهتر است در سرویس بهداشتی‌ها از خشبو کننده‌ها استفاده کنید و اگر فضایی بزرگی دارید از گلدان‌های گل کمک بگیرید.

هر چیزی را در جای خود قرار دهید

اکثر ما برای نظافت حمام و سرویس بهداشتی‌ها مواد شوینده استفاده می کنیم اما این شوینده‌ها نباید در گوشه ای از سرویس و در جلوی دید باشند. به همین دلیل حتما از کمد و یا قفسه‌های برای این کار استفاده کنید که می توانید نمونه‌های کوچک و کم جای آن در بازار پیدا کنید.

از وسایل شفاف و براق کمک بگیرید

سرویس بهداشتی‌های کوچک به خوبی با کمک نور و آینه مانند فضایی بزرگ جلوه می کنند. بهتر است در کنار آینه و یا بالای آن چراغی جداگانه در نظر بگیرید تا در هنگام نگاه کردن در آینه نور کافی داشته باشید. استفاده از وسایل شیشه ای به دلیل انعکاس نور نیز به شما کمک می کند تا فضایی با عمق بیشتر داشته باشید.

اهمیت فرش پادری در دکوراسیون سرویس بهداشتی

یکی دیگر از مواردی که در سرویس‌های بهداشتی اهمیت دارد استفاده از پادری‌هاست. قطعا دوست ندارید وقتی حمام می کنید تمام خانه خیس شود،‌ بنابراین از پادری‌ها کمک بگیرید البته باید از فرش پادری استفاده کنید که روی زمین سر نخورد. این پادری‌ها در جلوی درب سرویس بهداشتی چه در داخل سرویس و چه بیرون آن کاربرد دارند.

دکوراسیون سرویس بهداشتی


[ بازدید : 197 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به merdascarpet است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]